Ο όρος του εξαντλητικού και διαρκούς διαλόγου είναι απαράβατος

Ο όρος του εξαντλητικού και διαρκούς διαλόγου είναι απαράβατος

«Ο όρος του εξαντλητικού και διαρκούς διαλόγου με τους συμμετόχους της ακαδημαϊκής κοινότητας, είναι απαράβατος και μετά την ψήφιση του Ν/Σ για ένα τέτοιο ζήτημα εθνικής σημασίας, που αγγίζει το μέλλον της επόμενης γενιάς. Σ’ αυτήν την κατεύθυνση ήταν θετικές και αναγκαίες οι τροποποιήσεις που έφερε το Υπουργείο Παιδείας μέχρι και την τελευταία στιγμή. Κριτήριο της εφαρμογής των νόμων είναι η πραγματικότητα και μόνο αυτή» σημείωσε η Άννα Νταλάρα, βουλευτής Β’ Αθηνών, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας “Δομή, Λειτουργία, Διασφάλιση της Ποιότητας των Σπουδών και Διεθνοποίηση των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων”. Επιπλέον, η Άννα Νταλάρα  τόνισε τη σημασία της αναμόρφωσης του χάρτη των Παν/μίων της χώρας. «Χρειάζεται τώρα να υπάρξει ένας εξορθολογισμός με σεβασμό στην αρχή της βιωσιμότητας των σχολών και των βασικών ακαδημαϊκών λειτουργιών (διεπιστημονικότητα κτλ). Πάνω απ΄ όλα να εμπεδώσουμε μια αξιόπιστη διαδικασία, ώστε να αποφύγουμε τριβές με τις τοπικές κοινωνίες.»

Επίσης, η Άννα Νταλάρα προέβη στις ακόλουθες παρατηρήσεις σε σχέση με επιμέρους άρθρα του Ν/Σ:

«Το τμήμα πρέπει να αποτελεί τη βασική εκπαιδευτική και διοικητική μονάδα, τόσο για τα προπτυχιακά όσο και για τα μεταπτυχιακά. Είναι απόλυτα λογικό οι άνθρωποι που καθημερινά μετέχουν στην ακαδημαϊκή ζωή, στο πλαίσιο ενός επιστημονικού κύκλου να αποφασίζουν για ό,τι τους αφορά, με τον απαραίτητο πάντα έλεγχο. Άλλωστε, είναι σκόπιμο να κτίσουμε εκεί όπου υπάρχουν σταθερές δομές, δηλαδή να στηρίξουμε την ανάπτυξη των ακμαίων εκπαιδευτικών και ερευνητικών δυνάμεων, εκεί όπου μέχρι σήμερα παρήχθη έργο με βάση την ακαδημαϊκή μονάδα στο Τμήμα. Θεωρώ ότι πρέπει να ξαναδούμε τη ρύθμιση με την οποία καταργούνται τα τμήματα και παράλληλα δημιουργούνται σχολές μεταπτυχιακών.

 

Σε ό,τι αφορά τα θέματα διοίκησης όπως ρυθμίζονται από το άρθρο 8, είναι θετικό το γεγονός ότι το Υπουργείο Παιδείας  πρότεινε στη Βουλή την αυξημένη πλειοψηφία για τα αιρετά (εσωτερικά) μέλη του Συμβουλίου έναντι των εξωτερικών, την εκλογή Πρύτανη. Ωστόσο, θεωρώ για λόγους δημοκρατικής αρχής ΣΚΟΠΙΜΟ να διευρυνθεί η δυνατότητα εκλογής στο Συμβούλιο σε όλα τα μέλη ΔΕΠ, αλλά και της φοιτητικής συμμετοχής. Ακαδημαϊκή κοινότητα είναι όσοι συμμετέχουν ενεργά στον ακαδημαϊκό βίο. Σαφέστατα, χρειαζόμαστε ένα Συμβούλιο Διοίκησης, που θα έχει δημοκρατική νομιμοποίηση και συνταγματική νομιμότητα και θα λογοδοτεί στην κοινωνία, αμβλύνοντας τα όσα περί κλειστής συντεχνίας ακούγονται σήμερα για τις διοικήσεις των ΑΕΙ. Ωστόσο, αυτό πρέπει να επιτελείται μέσα από ένα πλαίσιο με θεσμικά αντίβαρα.

Επίσης, θα ήθελα να επισημάνω τον κίνδυνο μαρασμού που ενδεχομένως κρύβεται στο άρθρο 8  για τις ανθρωπιστικές επιστήμες, κάτι που επισήμαναν στην τροπολογία που κατέθεσαν οι συνάδελφοι κκ Τσούκαλης και Λεβέντης. Θεωρώ ότι πρέπει να διασφαλίσουμε τη συμμετοχή των ανθρωπιστικών σχολών τόσο στη διαδικασία λήψης αποφάσεων στο Συμβούλιο, όσο  και στις διαδικασίας χρηματοδότησης.

Επίσης, να αναφέρω τους κινδύνους που κρύβει το άρθρο 18 σε σχέση με την εκλογή – εξέλιξη των διδασκόντων για αδιαφανείς διαδικασίες.»

NO COMMENTS

Leave a Reply