Υπογραφή Τροπολογίας: Σχετικά με την εξαίρεση ένταξης του καλλιτεχνικού προσωπικού των τριών...

Υπογραφή Τροπολογίας: Σχετικά με την εξαίρεση ένταξης του καλλιτεχνικού προσωπικού των τριών κρατικών θεάτρων

0 554

ΣΤΟ  ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΜΕ ΤΙΤΛΟ

ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ –ΕΝΙΑΙΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ-ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΟ

ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ  ΕΦΕΔΡΕΙΑ  ΚΑΙ  ΑΛΛΕΣ   ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ   ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ   ΤΟΥ ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΟΥ    ΠΛΑΙΣΙΟΥ   ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗΣ    ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ

2012-2015.

 

Σχετικά με την εξαίρεση ένταξης του καλλιτεχνικού προσωπικού των τριών κρατικών θεάτρων   (Εθνική Λυρική Σκηνή,  Εθνικού θέατρο,  Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος ) στο ενιαίο μισθολόγιο του άρθρου 31 του νομοσχεδίου.

 

 

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

 

Χρόνος απασχόλησης

 

Το καλλιτεχνικό προσωπικό απασχολείται στην Εθνική Λυρική Σκηνή σε εξαήμερη εβδομαδιαία απασχόληση, με ημέρα ανάπαυσης την Δευτέρα. Ενίοτε απασχολείται σε νυχτερινές ώρες εργασίας (παραστάσεις, πρόβες, δοκιμές κλπ.), καθώς  και κατά τη διάρκεια αργιών και εξαιρέσιμων ημερών. Επίσης η ενασχόληση του με το αντικείμενο της εργασίας του, λόγω της ιδιαίτερης φύσεως των καλλιτεχνικών ειδικοτήτων, δεν σταματά αλλά συνεχίζεται και σε χρόνο εκτός υπηρεσίας. Για αυτό το λόγο ο χρόνος εργασίας των καλλιτεχνών δεν μπορεί να συγκριθεί  με το χρόνο εργασίας των υπολοίπων υπαλλήλων που εργάζονται στον στενό και ευρύτερο δημόσιο τομέα.  Στην Εθνική Λυρική Σκηνή  προβλέπεται αποζημίωση των καλλιτεχνών για την έκτακτη, νυκτερινή και κατά τη διάρκεια αργιών και εξαιρέσιμων ημερών απασχόληση τους, μόνο με την καταβολή καλλιτεχνικού επιδόματος, με το οποίο συμψηφίζονται όλα τα ανωτέρω.  Με το σχέδιο νόμου, το επίδομα αυτό παύει να χορηγείται με συνέπεια την ακόμα μεγαλύτερη μείωση του μισθού τους. Το γεγονός αυτό αναμφισβήτητα θα σημάνει το τέλος της καλλιτεχνικής δημιουργίας στους καλλιτεχνικούς κρατικούς θεσμούς, αφού οι προσπάθειες και οι φιλοδοξίες των καλλιτεχνών για την ποιοτική και καλλιτεχνική τους άνοδο δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς οικονομικό κίνητρο.

 

Έλλειψη διαβάθμισης των καλλιτεχνικών σπουδών στην Ελλάδα

 

Στην Ελλάδα η απουσία λειτουργίας ανωτέρων και ανωτάτων δημοσίων ιδρυμάτων με αντικείμενο καλλιτεχνικές σπουδές, έχει ως αποτέλεσμα την έλλειψη διαβάθμισης των πτυχίων που έλαβαν οι καλλιτέχνες από τις ιδιωτικές σχολές που φοίτησαν. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, οι καλλιτέχνες θα πρέπει όλοι να υπολογίζονται ως εργαζόμενοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και βέβαια θα πρέπει να ενταχθούν στο ανάλογο μισθολογικό κλιμάκιο. Θα παρατηρείται με αυτόν τον τρόπο το παράδοξο π.χ. ο Α΄ Χορευτής με τις ξεχωριστές χορευτικές ικανότητες που διαθέτει, αλλά και τις αυξημένες απαιτήσεις των πρωταγωνιστικών ρόλων στις οποίες θα πρέπει να ανταποκριθεί, να λαμβάνει τον ίδιο ή και ακόμα μικρότερο μισθό (εάν έχει λιγότερα χρόνια υπηρεσίας),  από ένα χορευτή του «Corps de Ballet» και από εργαζόμενους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του βοηθητικού προσωπικού (φύλακες, καθαρίστριες, εργάτες γενικών καθηκόντων, ταξιθέτριες κλπ.). Το ίδιο θα παρατηρείται και με τους ηθοποιούς, των οποίων μάλιστα η καλλιτεχνική δημιουργία και απόδοση δεν έχουν καμία σχέση με τα διαβαθμισθέντα στην Ελλάδα τυπικά – μορφωτικά τους προσόντα.

 

 

Εξειδικευμένη εργασία

 

Η Εθνική Λυρική Σκηνή προκειμένου να παρουσιάζει υψηλού καλλιτεχνικού επιπέδου παραγωγές, απασχολεί καλλιτέχνες με  συγκεκριμένες, σπάνιες και ξεχωριστές δεξιότητες που δεν είναι εύκολο να εξευρεθούν στην ελληνική αγορά εργασίας. Η καλλιτεχνική  ικανότητα των απασχολούμενων καλλιτεχνών δεν σταματά να εξελίσσεται μέσα στο χώρο εργασίας, αντιθέτως η συνεχής, μακροχρόνια άσκηση καθώς και η απόκτηση εμπειρίας, έχει ως αποτέλεσμα  μεγάλη ατομική και ομαδική καλλιτεχνική βελτίωση. Για αυτό το λόγο ένας λυρικός καλλιτέχνης αποτελεί πραγματική επένδυση για την Εθνική Λυρική Σκηνή. Η ένταξη των καλλιτεχνών αυτών στο ενιαίο μισθολόγιο θα σημάνει δραματική μείωση των απολαβών τους και ενδεχόμενα αποχωρήσεις κάποιων πολύτιμων μονάδων από την Ε.Λ.Σ.  Αποχωρήσεις που δεν μπορούν να καλυφθούν από το προσωπικό που απομένει, διότι η κάθε θέση απαιτεί συγκεκριμένες δεξιότητες και επιτελεί απολύτως μοναδική εργασία, κάτι που είναι εξαιρετικά σπάνιο στον δημόσιο τομέα, όπου κατά κανόνα η έλλειψη προσωπικού μπορεί να καλυφθεί με την οργάνωση και με τον καταμερισμό της εργασίας του υπαλλήλου που αποχωρεί, στους υπαλλήλους που εξακολουθούν να υπηρετούν.

Το γεγονός αυτό αναμφισβήτητα θα σημάνει το τέλος της καλλιτεχνικής δημιουργίας στους καλλιτεχνικούς κρατικούς θεσμούς , αφού οι προσπάθειες και οι φιλοδοξίες των καλλιτεχνών για την ποιοτική και καλλιτεχνική τους άνοδο δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς οικονομικό κίνητρο και χωρίς ανταγωνισμό.

 

Προτεινόμενη τροποποίηση:

 

Μετά το τέλος του άρθρου 31 του παρόντος νόμου προστίθεται παράγραφος με το ακόλουθο περιεχόμενο:

 

«Στις διατάξεις του παρόντος άρθρου δεν υπάγεται το καλλιτεχνικό προσωπικό της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, του Εθνικού θεάτρου και του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος». 

 

 

 

Αθήνα, 14 Οκτωβρίου 2011

 

Οι βουλευτές

 

 

1)      Πέμη Ζούνη

 

 

2)      Γιάννης Βούρος

 

 

3)      Άννα Νταλάρα

 

NO COMMENTS

Leave a Reply